weblogUpdates.ping Taneak Jang, Rejang Land, Tanah Rejang http://rejang-lebong.blogspot.com Taneak Jang, Rejang land, Tanah Rejang: Platycerium coronarium from Rejang land, South West Sumatra, Indonesia

Platycerium coronarium from Rejang land, South West Sumatra, Indonesia

·

Simbar Menjangan Korona
Paku Tanduk Rusa Korona

This specimens taken from Rejang Land at Lawang Agung Village at Rejang Lembak Land Region. This is origin from this land located at about 500 m above level sea.

Photo specimen ini di ambil di tanah rejang di desa Lawang Agung, kawasan tanah rejang lembak. Tumbuhan ini asli berasal dari kawasan ini yang berada sekitar 500 meter di atas permukaan laut.

Paku tanduk rusa korona (in english meaning Corona deer horn fern - PlatyceriumCoronarium) is one of the fern from the genus Platycerium fern plants with approximately 18 species. All of them are unique epifit because two types of leaf form and function with a clearly different. This fern also commonly called the simbar menjangan can be found growing wild in all tropical regions of the world.

Paku tanduk rusa korona (Platycerium Coronarium) adalah salah satu paku dari marga tumbuhan paku Platycerium dengan lebih kurang 18 jenis. Kesemuanya merupakan epifit dengan penampilan yang unik karena memiliki dua tipe daun dengan fungsi dan bentuk jelas berbeda. Paku yang juga biasa disebut simbar menjangan ini dapat dijumpai tumbuh liar di semua daerah tropika dunia.

The uniqueness of this species, leaves that dangle can reach 2.5 meters, only one type of this fern is that have longest leaves dangle containing fertil spore.

Keunikan dari jenis satu ini adalah, daunnya yang menjuntai bisa mencapai 2.5 meter, satu satunya jenis dari paku ini yang mempunyai daun menjuntai paling panjang yang mengandung spora fertil.

Another photo from insitu in Rejang Land can see at LINK









0 comments:

Rejang Land Pal

Support by

Add to Technorati Favorites blog-indonesia.com